Andre møte i nasjonalt partnerskap avholdt i juni
Tirsdag 16. juni ble det andre møtet i nasjonalt partnerskap, som er styringsgruppen for Samfunnsoppdraget for sirkulær økonomi, avholdt i regjeringskvartalet.

Partnerskapet ledes av klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen. Den viktigste saken i møtet var om mulige indikatorer og måltall for å måle effekter av samfunnsoppdraget. Innsatsgruppa la frem sitt forslag og det ble noen gode diskusjoner i møtet. I tillegg orienterte Camilla Skjelsbæk Gramstad, som er leder for innsatsgruppa, om arbeidet så langt, om aktivitetsplanen for innsatsgruppen for høsten 2026.
Regjeringens visjon er at "Norge skal være et foregangsland på sirkulær økonomi", og dette er et klart og tydelig budskap fra statsminister Jonas Gahr Støre! Vi ser frem til videre samarbeid med partnerskapet.
Meldinger ved utskriftstidspunkt 24. juni 2026, kl. 14.07 CEST