Spør KI-samtaleroboten vår

Andre møte i nasjonalt partnerskap avholdt i juni

Tirsdag 16. juni ble det andre møtet i nasjonalt partnerskap, som er styringsgruppen for Samfunnsoppdraget for sirkulær økonomi, avholdt i regjeringskvartalet.

Fra venstre: Elin Hansen (Sirk Norge), Mette Nora Sætre (Vestland fylkeskommune), Gunn Margit Helgesen (KS), Tone Foss Aspevoll (Akademikerne), Andreas Bjelland Eriksen (klima- og miljøminister), Camilla Skjelsbæk Gramstad (Innsatsgruppen), Håvard Utne Øxnevad (Virke), Norun Jetlund (Innsatsgruppa), Bjørn Kjærand Haugland (Skift Næringslivets klimaledere), Mette Fossum (Forbrukerrådet), Thea Birgitte Erfjord (Spire), Tina Wågønes (Norsk Senter for Sirkulær Økonomi, NCCE), Torun Wahl (Finans Norge), Tale Hungnes (Fremtiden i våre hender), Margit Norheim Lindgren (LO).

Partnerskapet ledes av klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen. Den viktigste saken i møtet var om mulige indikatorer og måltall for å måle effekter av samfunnsoppdraget. Innsatsgruppa la frem sitt forslag og det ble noen gode diskusjoner i møtet. I tillegg orienterte Camilla Skjelsbæk Gramstad, som er leder for innsatsgruppa, om arbeidet så langt, om aktivitetsplanen for innsatsgruppen for høsten 2026.
 
Regjeringens visjon er at "Norge skal være et foregangsland på sirkulær økonomi", og dette er et klart og tydelig budskap fra statsminister Jonas Gahr Støre! Vi ser frem til videre samarbeid med partnerskapet.

Meldinger ved utskriftstidspunkt 24. juni 2026, kl. 14.07 CEST

Det ble ikke vist noen globale meldinger eller andre viktige meldinger da dette dokumentet ble skrevet ut.