Completed
See Result

Public Sector PhD Project – Doctoral Project in the Public Sector 2024

Important dates

24 Jan 2024

Open for applications

13 Feb 2024

Seminar on Industrial Ph.D. and Public Sector Ph.D.

06 Mar 2024

Application deadline

01 May 2024

Feedback on application processing and earliest permitted project start

01 May 2025

Latest permitted project start

30 Apr 2029

Latest permitted project completion date

Important dates

Purpose

The Public Sector PhD Scheme (OFFPHD) is intended to expand research activities in public sector bodies, to increase researcher recruitment within the public sector and to promote greater collaboration between academia and the public sector. 

The Research Council works to boost research and innovation activity in the public sector and provides support for doctoral projects. The doctoral project is to help to generate knowledge that is relevant and applicable to public actors and their users. It is important that the doctoral project leads to new insights in areas where there is a great need for knowledge and innovation and supports the public entity’s R&D and innovation strategy. 

About the results of the application assessment process

Total amount sought
49 700 000
Amount awarded
46 600 000
Total number of applications
40
Number of approved applications
23
Approved applications
Project no.
Organization
Project title
Subject
Sought
Published
352177DRAMMEN VIDEREGÅENDE SKOLEElevens stemme i transfaglig undervisningsdesignLæring, skole og utdanning03.05.2024
352576HARTVIG NISSENS SKOLE EDUCATE: Underveisvurdering og KI i skolen i lys av FagfornyelsenLæring, skole og utdanning03.05.2024
352194FORSVARETFra seleksjon til prestasjon - Utvikling av psykologiske egenskaper for å prestere under press blant norske Spesialstyrker i Forsvaret.Forsvar og sikkerhet03.05.2024
352271DIREKTORATET FOR FORVALTNING OG ØKONOMISTYRINGBærekraftig ledelse, innovasjon og statlig arbeidsliv i møte med generativ kunstig intelligensArbeidsliv - Politikk og forvaltning03.05.2024
352048ØSTRE TOTEN KOMMUNESkoleeiers analysekompetanseLæring, skole og utdanning03.05.2024
352630TRONDHEIM KOMMUNEVirkning og effekt av områderettet innsats for utsatte barn og ungeVelferd03.05.2024
352219ØSTFOLD FYLKESKOMMUNEReligious extremism in Pakistan and its impact on Norwegian societyVelferd03.05.2024
352608TRONDHEIM KOMMUNEHelsetjenestebruk og skrøpelighetsutvikling: Evaluering av tjenestemodellerHelse og omsorg03.05.2024
352233MØRE OG ROMSDAL FYLKESKOMMUNEMusea i samfunnets teneste - ein museal spagat mellom lokal forankring, regional konsolidering og nasjonal nettverksbyggingKommunal-, distrikt- og regionalforvaltning03.05.2024
352362STIFTINGA JÆRMUSEETInnovative bærekraftige læringsarenaer: Utvikling av didaktiske ferdigheter i teknologi og naturfag på fremtidens skaperverkstederLæring, skole og utdanning03.05.2024
352623BARNE-, UNGDOMS- OG FAMILIEDIREKTORATET Veiledning i institusjonsbarnevernet: Hvordan øke inntoning og refleksjon hos veiledere og miljøpersonale?Helse og omsorg03.05.2024
352403NARVIKSENTERET - NORDNORSK STIFTELSE FOR HISTORIEFORMIDLING, MENNESKERETTIGHETER OG FREDSBYGGINGKampen om Lapplandsmalmen. Sikkerhetspolitiske utfordringer, respons og stedlig interaksjon med stormaktenes spionerForsvar og sikkerhet03.05.2024
352659KODE KUNSTMUSEER OG KOMPONISTHJEMMunch og USA. En studie av vandreutstillingen «Edvard Munch» (1950-51)Kultur, kirke, idrett og medier03.05.2024
352672POLITIDIREKTORATETBiometri og presentasjonsangrep - Samspill menneske og maskin, KI og rettferdig behandlingDigitalisering av offentlig sektor03.05.2024
352288AUST-AGDER MUSEUM OG ARKIV IKSVikingtidens Agder mellom øst, vest og sørKultur, kirke, idrett og medier03.05.2024
352393OSLO KOMMUNE BEREDSKAPSETATEN Kommunalt risikobilde - på veien mot en altomfattende risikostyringOffentlig administrasjon og forvaltning03.05.2024
352172BÆRUM KOMMUNE Observasjon og tilbakemelding som grunnlag for profesjonsutvikling i barnehagerLæring, skole og utdanning03.05.2024
352559SUNNFJORD KOMMUNE Hvordan kan god tilpasset opplæring og universelle tiltak fremme skolenærvær hos sårbare grupper i grunnskolenLæring, skole og utdanning03.05.2024
352291BLÅ KORS NORGE Utenfor-Innenfor: Unges erfaring og kunnskap fra utenforskap og inkluderingVelferd03.05.2024
352002STAVANGER KOMMUNEHvordan ser god bruk av forskning ut i skolen?Læring, skole og utdanning03.05.2024
352365HELSEDIREKTORATET EUs helsepolitikk under og etter covid-19-pandemien - hva betyr den for Norge?Helse og omsorg03.05.2024
352230STAVANGER KOMMUNEErfaringer med bruk av Møte med aggresjonsproblematikk (MAP) i kommunehelsetjenestenVelferd03.05.2024
352551TROMSØ KOMMUNE Prioritering og tildeling av Langtidsopphold I Sykehjem: En studie av kommunal forvaltningspraksis (PLIS)Helse og omsorg03.05.2024

Messages at time of print 10 October 2024, 21:37 CEST

Important alert

For the calls with application deadline at midnight 16 October, including Innovation Project for the Industrial Sector, we manage the hotline +47 22 03 72 00 Monday 14 October, Tuesday 15 October and Wednesday 16 October at 08:00–15:45.