Her er finalistene i Unge forskere 2021
20 elever er valgt ut som finalister i årets konkurranse. Hvem blir årets vinnere? Følg med på livestream 23. april.
Totalt 149 prosjekter ble sendt inn til konkurransen. Nå er 20 prosjekter valgt ut som finalister. I finalen kniver de om gjeve priser - både penger og reiser. Ni av finalistprosjektene er i naturfag og teknologiklassen og elleve i humanistiske fag.
Følg utdelingen av priser
Finalistene kjemper om pengepremier og om å representere Norge på internasjonale forsningskonkurranser for ungdom.
Årets finalister
Her er listen over alle finalistene.
Elev |
Tittel på oppgaven |
Skole |
Hanna Kristin Brandt |
An analysis on the mode of inheritance and role of fungiform papillae in the bitter taste perception of Brassica Genus plants and Phenylthiocarbamide (PTC) strips |
St Olav Videregående Skole |
Isabella Cederstrøm Palliotto |
The Behavioural Basis of Design: To what extent does the architectural design of Vindmøllebakken promote social sustainability? |
International School of Stavanger |
Joey Cheng |
Kvinnelig skrivestil i romanen "Tung tids tale" (Olaug Nilssen). |
International School of Stavanger |
Johan Reeh |
Angels and a Critical Dialog on Human Nature |
UWC Red Cross Nordic |
Kajsa Rogde |
Å forstå tilværelsen og individet |
Stavanger Katedralskole |
Kamilla Engebretsen |
A Study of Western Hegemony in Gender Politics |
UWC Red Cross Nordic |
Lars Magnus Eltervaag Kristensen |
Meg eller dommedag |
Stavanger Katedralskole |
Leo Bøckman |
Overflatespenning |
Oslo By Steinerskole |
Ling Olivia Li |
Beauty Ideals in China: Reconfiguration of the Body Through the Prospect of Westernization and Modernization |
Blindern Videregående Skole |
Mansukh Kaur |
Investigating the neutralizing effectiveness and cost-effectiveness of commercial antacids through CO2 production and back titration. |
St Olav Videregående Skole |
Matthieu Bou |
Fly ash based Geopolymer Concrete |
International School of Stavanger |
Nikolai Zemliansky |
Testing All-Terrain Robot Designs on Sand, Grass and Concrete |
Blindern Videregående Skole |
Omar Ali Ahmed |
To what extent can a "medical-to-medical" transfer learning strategy improve the performance of a convolutional neural network for binary classification of COVID-19 CT scans ? |
UWC Red Cross Nordic |
Omkar Kaustubh Patil |
What is the relationship between angular velocity and power efficiency of a twin bladed single rotor helicopter system, in hover? |
International School of Stavanger |
Pratheeksha Sanjaya |
The Effect of Magnets on Germination and Plant Growth of Radish and Tomato Seeds. |
International School of Stavanger |
Sofie Bjarkø |
Lyrikk i koronakrisen |
Stavanger Katedralskole |
Stine Strømsem Haugland |
Femininitet og maskulinitet hos Jenny |
Trondheim Katedralskole |
Thora Skybak |
The danger of a single story |
Oslo by steinerskole |
William Dugan |
Temperature and Rate of reaction |
Kristiansand Katedralskole Gimle |
Yasmine Kroknes-Gomez |
The impact of Russian information manipulation on the legitimacy of European democracy |
Blindern Videregående Skole |
Meldinger ved utskriftstidspunkt 2. oktober 2023, 17:52 CEST