Her er finalistene i Unge forskere 2020
26 elever er valgt ut som finalister i årets konkurranse. Hvem blir årets vinnere? Følg med på livestream 24. april.
Foto: Damiano Lingauri/Unsplash
Totalt 127 prosjekter ble sendt inn til konkurransen. Nå er 25 prosjekter av til sammen 26 elever valgt ut som finalister. I finalen kniver de om gjeve priser - både penger og reiser. Fire av finalistprosjektene er fra ungdomsskolen, resten fra videregående.
Følg utdelingen av priser
24. april deles prisene ut. Følg utdelingen live på Facebook.
Årets finalister
Her er listen over alle finalistene.
Navn |
Tittel på prosjekt |
Skole |
Abikash Amalan | Water Rocket Fuel Optimization | Blindern videregående skole |
Anish Athmakoor | Are animal proteins and plant proteins equally effective in building musle mass? | The British International School of Stavanger |
Armina Nuksa og Avani Pratheep | BMv001 - The bumpy road to a greener future | Oslo katedralskole og Kuben videregående skole |
Danial Bilal Ahmad | Negative externalities of consumption: Examining the effects of the Norwegian policy on standardised snus packaging | Blindern videregående skole |
David Solesvik | A Study of Entrepreneurial Intentions among Norwegian students | Haugesund International School |
Eivor Strømme Wersland | Å appellere til handling | Stavanger katedralskole |
Eliah Mathias Hudgins | To what extent is the written travel narrative of Ahmad Ibn Fadlan useful for a historian studying the 10th century Volga Vikings/Rus | Ås videregående |
Greta Schimanski | Endrete forventninger til kjønn på 1800-tallet – En analyse av Lucie i kontekst av «den nye kvinne» | Stavanger katedralskole |
Jenny Lund | Død og diskurs - Peoples Temple, Heaven’s Gate og meningen med livet i et moderne samfunn | Stavanger katedralskole |
Kristina Flaatten | The mathematics behind flat-folding origami and the Miura fold | United World College Red Cross Nordic |
Lone Grønner Flikke | En bok eller et ansikt? - Etikk og sannhet i debatten om virkelighetslitteratur | Oslo by steinerskole |
Luisa Rehberg | The relationship between fermentation and plasmolysis in yeast due to a varying glucose concentration | International School of Stavanger |
Mads Ilebekk Johansen | To what extent was Milan affected by the Black Death from 1348-1350? | Kristiansand katedralskole |
Maria Chamanskaya | Hvordan endres forståelsen av en bok under oversettningsprosessen? | The British International School of Stavanger |
Marie Hayes Vigerust | Gjennom kaninhullet - Terskeloverskridelser i Alice in Wonderland | Oslo by steinerskole |
Otto Christian Geissler | Making Non-Germans | United World College Red Cross Nordic |
Selma Smidtsrød | BIOPLAST - en fordypningsoppgave om gode alternativer til fossilbasert plast | Oslo by steinerskole |
Selma Gudmundsen | Selvfremstillingens Troverdighet | St Olav videregående skole |
Sepehr Salimi | Research into coding a microcontroller's circuit to grow a plant for 30 days autonomously and more efficiently than regular watering by hand | The British International School of Stavanger |
Sidnie Layesa | Green Synthesis of Silver Nanoparticles using bladderwrack (Fucus vesiculosus) extract as a Reducing and Stabilizing Agent | United World College Red Cross Nordic |
Simran Sahajpal | Testing the Assumptions of Normality and Independence of Returns of the Black-Scholes Option-Pricing Formula | Lillestrøm videregående skole |
Solveig Aftret | Music and the ear | Blindern videregående skole |
Tonje Aurdal Åsheim | Alt språk er retorisk | Stavanger katedralskole |
Victor Klippgen | Deducing the graph representing the catenary without using differential equations | Blindern videregående skole |
Yi Cheng Chng | An investigation in mould growth under the exposure of lights of different wavelengths | Nesbru videregående skole |
Meldinger ved utskriftstidspunkt 9. desember 2023, 00:44 CET
Det ble ikke vist noen globale meldinger eller andre viktige meldinger da dette dokumentet ble skrevet ut.