background
Konferanse

Energi2050-forum 2026

Hvor:

Oslo Kongressenter, Youngs gate 21, Oslo

Når:

Tirsdag 1.desember kl.9-17

Passer for:

Beslutningstakere og fageksperter i energisektorer

Pris:

Gratis

Påmeldingsfrist:

26.november

Om arrangementet

Velkommen til Energi2050-forum 2026 – møteplassen for beslutningstakere i industri, i forskningsmiljøer og hos myndigheter. Her lanserer vi Energi2050-strategien og samler aktørene som skal omsette strategiens prioriteringer til konkret forskning og innovasjon.

Norge står midt i en energiomstilling som vil forme samfunn, næringsliv og verdiskaping i tiårene som kommer. Energi2050-strategien viser hvilke forsknings- og innovasjonsløft som trengs for å sikre nok energi, utvikle ny teknologi og bygge konkurransekraft på vei mot lavutslippssamfunnet i 2050. Valgene vi tar nå, får betydning for alt fra industriutvikling og arbeidsplasser til energisikkerhet og samfunnsaksept. Europa vil fortsatt trenge norsk petroleum i en overgangsperiode, samtidig som Norge må utvikle nye næringer når sokkelen modnes og aktiviteten gradvis endres. Derfor er forskning og innovasjon ikke bare viktige virkemidler – de er avgjørende for hvordan Norge lykkes i energiomstillingen.

Energi2050-forum arrangeres 1. desember på Oslo Kongressenter. Forumet er en arena for å sette felles strategisk retning for forskning, utvikling og innovasjon i energisektoren, slik at næringslivet kan styre sine satsinger etter prioriteringene i strategien, og myndighetene kan innrette sine virkemidler i tråd med strategien. Programmet består av en strategisk hovedsesjon før lunsj med innlegg og debatt mellom sentrale beslutningstakere, etterfulgt av en faglig sesjon etter lunsj med dypdykk i strategien, innspill fra brukere og perspektiver fra industrien.

Program og påmeldingslenke legges ut i august.

Meldinger ved utskriftstidspunkt 24. juni 2026, kl. 10.50 CEST

Det ble ikke vist noen globale meldinger eller andre viktige meldinger da dette dokumentet ble skrevet ut.