Gå direkte til innhold
 

Verdiskaping:

Forskningsmuligheter for næringslivet

Kunnskap gjør norsk næringsliv mer konkurransekraftig. "Verdiskaping" tar deg med gjennom hele Forskningsrådets tilbud til næringslivet.

 Verdiskaping kan du lese om hvordan SALMA har blitt en kommersiell suksess. Verdiskaping kan du lese om hvordan SALMA har blitt en kommersiell suksess. (Foto: Sverre Jarild) Forskningsrådet har laget et nytt temahefte som tar for seg Rådets tilbud til næringslivet. Norsk næringsliv er avhengig av kunnskap for å være konkurransekraftig overfor utlandet.

– Forskning er et av de redskapene som bedrifter har for å skaffe seg denne kunnskapen. Vi i Forskningsrådet jobber for at stadig flere bedrifter, store som små, i større grad tar i bruk forskning i sitt utviklingsarbeid, sier administrerende direktør Arvid Hallén i Forskningsrådet.

Les blant annet om hvordan SkatteFUNN-ordningen bidrar til bedre opplevelser i Dyreparken i Kristiansand og hvordan norske nye aktører innenfor off shore vindkraft samarbeider for å møte tøff konkurranse fra utlandet.

Møt den brukerstyrte forskningens høye beskytter, Trond Giske, og lær mer om hvordan Forskningsrådet bidrar til å koble norske forskningsmiljøer med internasjonale aktører.

– I Verdiskaping ønsker vi å ta deg med på en reise gjennom hele vårt tilbud til næringslivet. Vi ønsker å gjøre vår verden bedre kjent. Jeg håper dere blir både inspirert og motivert, sier Arvid Hallén.

Last ned Verdiskaping februar 2010 PDF - 2,3 MB .

Lasse Tønnesen i Dyreparken i Kristiansand skal, med støtte fra SkatteFUNN, gjøre det enda enklere å komme tett innpå tapirer eller andre skapninger i parken. Lasse Tønnesen i Dyreparken i Kristiansand skal, med støtte fra SkatteFUNN, gjøre det enda enklere å komme tett innpå tapirer eller andre skapninger i parken. (Foto: Sverre Jarild)

Skrevet av:
Publisert:
01.03.2010
Sist oppdatert:
13.09.2016