Pre-commercial Procurement

Planned

This call for proposals may be subject to revision until six weeks before the application submission deadline. It will be possible to create and submit grant applications from that date and up to the submission deadline. If the call is revised, we will provide notification here.

Purpose

A pre-commercial procurement challenges industry to develop innovative solutions to meet public sector needs.

This innovative procurement generates value for both the public and private sector and may give companies a first customer reference that provides a competitive advantage on the market.

Pre-commercial procurement enables the public purchaser to compare alternative potential solutions and filter out the best possible innovations that the market can deliver to address the public need. This enables public authorities to modernize public services faster and to create opportunities for the supplying companies to take international leadership in new markets.

Innovations in this context are defined as new or significantly improved goods, services, processes, organisational and governance forms or models that are introduced to enhance value creation and for the benefit of society.

Important dates

05 Aug 2020

Date call is made active

16 Sep 2020

Application submission deadline

01 Feb 2021

Tidligste tillatte prosjektstart

01 Oct 2021

Seneste tillatte prosjektstart

Important dates

About the call for proposals

This call for proposals is only available in Norwegian.

Who is eligible to apply?

This call for proposals is only available in Norwegian.

Who can participate in the project?

This call for proposals is only available in Norwegian.

What can you seek funding for?

This call for proposals is only available in Norwegian.

Relevant thematic areas for this call

Energy, transport and low emissions

Democracy, administration and renewal

Health

Enabling technologies

Land-based food, the environment and bioresources

Forskning og innovasjon | IOA

• Er det behov for kunnskap/forskning på området?
• Hvor nytt er dette i forhold til eksisterende løsninger?

Virkninger og effekter | IOA

• Hvor stort er verdiskapingspotensial for søker og andre med tilsvarende behov?
• Hvor stort er gevinstpotensialet for interessenter og brukere?
• Hvor store er andre positive samfunnseffekter?
• Hvor stort er markedspotensialet i både offentlig og privat sektor?

• I hvilken grad er plan for realisering av innovasjonen relevant og dekkende?
• I hvilken grad er formidling og kommunikasjonsaktiviteter tydelig formulert og rettet mot relevante målgrupper?

Gjennomføring | IOA

• Prosjektledelse
• Nødvendig kompetanse i prosjektgruppen
• Forankring internt i egen organisasjon
• Plan for gjennomføring
• Ressurser/Budsjett

Relevans for utlysningen | IOA

• I hvilken grad er prosjektet i samsvar med utlysningens formål og strukturelle og tematiske føringer?