Kurs

E.1 - Horizon Europe Novelties (for Sintef/NTNU)

Hvor:

Scandic Lerkendal, Klæbuveien 127, Trondheim

Pris:

Ingen kursavgift, men det tas et no-show gebyr på kr. 1000

Påmeldingsfrist:

17. mai kl. 15.00

20. mai 2022 kl 09.00 – 15.00
Meld deg på

Om arrangementet

Novelties in Horizon Europe (1 dag) – Nivå 2

I dette kurset lærer du gode måter å spre informasjon om prosjektet og prosjektets resultater til viktige eksterne målgrupper. Vi vil vise deg ulike måter å analysere målgruppene dine, hvordan bygge en god merkevare og hvordan du kan engasjere målgrupper og andre interessenter engasjert. Kurset dekker også hvordan man forholder seg til open access i et EU-prosjekt. Vi avslutter kurset med en workshop, hvor prosjektdeltakerne utarbeider en strategi for informasjonsspredning og en plan for datahåndtering i et tenkt prosjekt.

Kurset holdes på engelsk, og kursleder er Europa Media. 

Horisont Europa-kursene våre er delt inn i fem overordnede kategorier (A-E) og i tre nivåer (1-3). Les mer om de ulike kursene.

--------------

Novelties in Horizon Europe (1-day) – Level 2

The course is all about communication about the project and dissemination of its results. We will tell you different ways to assess your target groups, how to create a good brand and how to engage your stakeholder groups. The course also covers how to handle open access in an EU project. The course finishes off with a practical workshops, where you can try building your own dissemination strategy and data management plan.  

The course is delivered by Europa Media.

Our Horizon Europe seminars are distributed into 5 topics (A-E) on three knowledge levels (1-3). Read more about the different courses.

-------

AGENDA

08:45 - 09:00 Registration

09:00 - 09:15  Event Opening and introduction to the course

09:15 – 10:15  Innovation in Horizon Europe

Going through the proposal template, using innovation indicators, we will discover what to consider and in which proposal section.

      • How to describe innovation in sections 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 3.1 and 3.2 (Examples)
      • Innovation management integration – how?
      • Budgetary aspects
      • Exploitation routes, capturing results
      • Commercialisation (Licencing, joint ventures, spin-offs, etc.)
      • Non-commercial exploitation routes
      • What will the evaluators look for?

(10:15 – 10:30 Coffee break)

10:30 – 11:30 Dissemination and Exploitation strategy and its implementation

      • How to approach the dissemination strategy development?
      • How to assess your target groups, what channels and tools to consider, how to ensure proper messages spread with adequate timing?
      • What is the quadruple helix, what is citizen science – how to integrate that into e.g. a nanotechnology project?
      • How to approach dissemination during the implementation of your project?
      • How to approach dissemination differently in Horizon Europe?

(11:30 – 12:15 Lunch break)

12:15 – 13:15 Open Science and Data Management 

      • How to follow IP development? Capture and manage results – then exploit
      • How to follow the market?
      • Assess novelty element and innovation deployment potential
      • Patenting and patentability
      • Legal agreements – what is needed? What is useful?
      • What will the reviewers look for?

13:20 – 14:00 Game

Participants will work on a Kahoot quiz together with the trainers.

14:00              Remaining questions, end of course

Kontakt

Inger Nordgard

    Internasjonalt samarbeid

Meldinger ved utskriftstidspunkt 3. februar 2023, 21.29 CET

Viktig informasjon

Til utlysingane med søknadsfrist 8. februar betener vi vakttelefonen +47 22 03 72 00 torsdag 2. februar til tysdag 7. februar kl. 08.00–15.45 og onsdag 8. februar kl. 08.00–13.00.