Kurs

B.3 - Dissemination, Exploitation and Innovation in HE

Hvor:

Forskningsrådet (møterom Frisch 1+2)

Pris:

Ingen kursavgift, men påmeldingen er bindende. Det tas et gebyr på kr. 1000 for no show, samt avmelding senere enn påmeldingsfristen. Kun fravær med sykemelding, rettsinnkalling eller militærtjeneste aksepteres som gyldig fravær.

Påmeldingsfrist:

20. oktober kl. 15.00

27. okt kl 09.00 – 15.00
Meld deg på

Om arrangementet

Kurset vil hjelpe deg til å få mest mulig ut av ditt foreslåtte prosjekt, og øke sjansene for å skape en reell vitenskapelig og samfunnsmessig påvirkning fra prosjektet.

Betydningen av formidling, utnyttelse og innovasjon vil bli forklart. Du vil lære ulike tilnærminger for å utvikle og beskrive formidlingsstrategier og utvikle strategier for utnyttelse av prosjektets resultater. Du lærer også hvordan du kan skreddersy budskapene dine til ulike målgrupper. Vi viser også noen eksempler fra virkelige prosjekter som inspirasjon.

-------------------------------------------

The course will help you to get the most out of your proposed project, and increasing the chances of creating a real scientific og societal impact from the project.

The meaning of Dissemination, Exploitation and Innovation will be explained. You will learn different approaches for developing and describing dissemination strategies and developing strategies for exploitation of the project's results. You will learn how to tailor your messages to different target groups. We will show some examples from real projects as inspiration.

AGENDA

08:45 – 09:00 Arrival/Registration

09:00 – 09:20 Event Opening and introduction to the course     

09:20 – 10:20 Innovation in Horizon Europe

Iasmina Cioroianu, Project Manager, Europa Media

Going through the proposal template, using innovation indicators, we will discover what to consider and in which proposal section.

  • Definitions and innovation types
  • Innovation indicators
  • How to describe innovation in sections 1.1, 1.2, 2.1, 2.2, 3.1 and 3.2 (Examples)
  • Innovation management integration – how?
  • Budgetary aspects

(10:20 – 10:35 Coffee break)

10:35 – 11:30 Open Science and Data Management 

Iasmina Cioroianu

  • How to follow IP development? Capture and manage results – then exploit
  • How to follow the market?
  • Assess novelty element and innovation deployment potential
  • Patenting and patentability
  • Legal agreements – what is needed? What is useful?
  • What will the reviewers look for?

(11:30 – 12:30 Lunch break)

12:30 – 13:30 Measures to maximise impact – Hands-on tips for 2.2 section

Francesca Monaco, Head of Communication, EMG Group

  • Dissemination, Communication and Exploitation
  • Novelties in HE (Reporting/Monitoring)
  • Methods, tables, graphs
  • Different approaches for describing exploitation and dissemination strategies
  • IP strategies
  • Showcase of real examples

(13:30 – 13:45 Coffee break)

13:45 – 15:00 Proposal Development Workshop

  • How to support your KIP with the dissemination strategy
  • Target groups, dissemination and communication tools, channels and strategies for disseminating and communicating the results of the project with a view to maximizing its impact

15:00 Remaining questions, end of course

Kontakt

Inger Nordgard

    Internasjonalt samarbeid

Meldinger ved utskriftstidspunkt 2. desember 2022, 18.06 CET

Det ble ikke vist noen globale meldinger eller andre viktige meldinger da dette dokumentet ble skrevet ut.