Gå direkte til innhold

5 forskerprosjekter og 4 prosjekter for unge forskertalenter innvilget

FINNUT har bevilget ca. 83 millioner kroner til nye forskerprosjekter og prosjekter for unge forskertalenter.

FINNUT lyste ut inntil 60 millioner kroner til forskerprosjekter og inntil 22 millioner kroner til prosjekter for unge forskertalenter med frist 9. september i år. Begge utlysningene dekket alle fire tematiske områder i programplanen.

Totalt 79 søknader kom inn til fristen: 62 søknader om forskerprosjekter og 17 søknader om prosjekter for unge forskertalenter.

FINNUT har i dag innvilget følgende 5 forskerprosjekter for til sammen ca. 59 millioner kroner. Følgende prosjekter ble bevilget:

  • 254721 - Valuing the past, sustaining the future: Education, knowledge and identity across three generations in coastal communities
    NTNU, Anne Trine Kjørholt
  • 254761 - Digitalised Dialogues Across the Curriculum: design-based interventions for developing 21st century skills
    Universitetet i Oslo, Ingvill Rasmussen
  • 254982 - Supporting shy students: A national study of teaching practices
    Universitetet i Oslo, Geir Nyborg
  • 255246 - Embracing Heterogeneity in International Surveys: Optimal Test Design and Parameter Estimation
    Centre for Educational Measurement (CEMO), Leslie Rutkowski
  • 255444 - RUR-ED Spatial inequalities and spatial justice in education
    UIT Norges arktiske universitet, Unn-Doris Karlsen Bæck

4 unge forskertalenter-søknader fikk bevilgning på til sammen ca. 23 millioner kroner. Følgende prosjekter ble bevilget:

  •  254744 - Educational assessments of the 21st century: Measuring and understanding students' adaptability in complex problem solving situations
    Centre for Educational Measurement (CEMO), Ronny Scherer
  • 254974 - Children's Information-Seeking: Its Development and Impacts on Learning
    Atferdssenteret UNIRAND AS, Imac Maria Zambrana
  • 254978 - Tracing learning outcomes across policy and practice
    Høgskolen i Buskerud og Vestfold, Tine S. Prøitz
  • 255129 - FUTURE LEARNING: Orchestrating 21st Century Learning Ecosystems using Analytics
    NTNU, Michail Giannakos

Søknadene som har fått tilsagn om støtte får det under forutsetning av en revidering av søknadene. 

Svarbrev sendes til alle søkerinstitusjonene i løpet av januar. 

Skrevet av:
Publisert:
16.12.2015
Sist oppdatert:
17.12.2015